U-BSS kompaniyasi Shveysariyaning nutq yechimlarini ishlab chiquvchi SPITCH kompaniyasi bilan hamkorlikda PLUS GROUP va Tojikiston Respublikasi Prezidenti huzuridagi Innovatsiyalar va raqamli texnologiyalar agentligi ishtirokida “Mijozlar servisida SI: tojik tilida raqamli aloqa” mavzusida xalqaro anjumanni o‘tkazdi. Forumda banklar, mikro depozit tashkilotlari, telekommunikatsiya va riteyl sohalarining top-menejerlari, shuningdek, Tojikiston, O‘zbekiston va Rossiyadan raqamli transformatsiya va mijozlarga xizmat ko‘rsatish sohasidagi yetakchi mutaxassislar qatnashdi. Tadbir 24 aprel kuni Dushanbe shahrida bo‘lib o‘tdi.
Forum muhokamasining markazida tojik tilida sun’iy intellektni qo‘llagan holda mijozlarga xizmat ko‘rsatishni raqamlashtirishning eng yangi texnologiyalaridan foydalanishning istiqbolli yo‘nalishlari bo‘ldi.
Anjumanga fintex sohasidagi taniqli ekspert, Tojikiston Moliya tashkilotlari Assotsiatsiyasining Ijrochi direktori Zebunniso Fattidinova moderatorlik qildi. U tadbirni ochib, Markaziy Osiyo mintaqasi mamlakatlarida raqamli transformatsiyani rivojlantirish va nutq texnologiyalarini qo‘llashning dolzarb tendensiyalarini ko‘rsatib o‘tdi.
Tojikiston Xalqaro banki Boshqaruvining a’zosi – Bank Raisining o‘rinbosari Xalikova Dilafruz, PLUS GROUP kompaniyasi bosh direktori Konstantin Grizov va U-BSS kompaniyasi Bosh Direktorining o‘rinbosari Vasiliy Jilov forum ishtirokchilariga tabrik so‘zlari bilan murojaat qildilar.
Dilafruz Tojikiston uchun noyob bo‘lgan bank mijozlariga tojik tilida avtomatlashtirilgan xizmat ko‘rsatish loyihasining natijalarini qisqacha bayon etdi. K. Grizov sun’iy intellektni turli soha va tarmoqlarda qo‘llashning yuqori salohiyatini ta’kidlab o‘tdi.
V. Jilov noyob U-BSS komandasi, uning ekspertizasi va avtomatlashtirilgan xizmat ko‘rsatish sohasidagi so‘nggi ishlanmalari, muloqotlarni tahlil qilish hamda Tojikistondagi mijozlar uchun endi mavjud bo‘lgan texnologiyalarni qo‘llashning amaliy keyslari haqida so‘zladi. Shuningdek, u RND komandasining so‘nggi ishlanmalari tufayli modelni atigi 9 oy ichida tojik tilini sifatli tanib olishga o‘rgatishga erishilganini aytdi. Bundan tashqari, model qimmatbaho GPU serverlarisiz ishlaydi, bu esa mijozlar doirasida sun’iy intellektga asoslangan yechimlarni joriy etishda AT infratuzilmasi xarajatlarini sezilarli darajada kamaytirish imkonini beradi.
Mazmunli ishbilarmonlik dasturi o‘z ishlanmalari va amaliy keyslari bilan o‘rtoqlashgan mutaxassislarning chiqishlari, qizg‘in munozaralar va forum ishtirokchilari o‘rtasidagi faol tajriba almashinuvini o‘z ichiga oldi.
Tojikiston Xalqaro bankining sifat nazorati va ishlarni tashkil etish xizmatining menejeri Faraxnoz Idiyeva rus va tojik tillarida ovozli assistent hamda matnli botni joriy etish, shuningdek, muloqotlarni kompleks tahlil qilish bo‘yicha muvaffaqiyatli loyiha haqida so‘zlab berdi. Tojikiston Xalqaro banki respublikada bunday loyihani amalga oshirgan birinchi moliya muassasasi bo‘lgani sababli, u tinglovchilarda katta qiziqish uyg‘otdi. Bank allaqachon mijozlarga xizmat ko‘rsatish sifatining sezilarli darajada yaxshilanganini qayd etmoqda va intellektual tahlil asosida avtomatlashtirilgan xizmat ko‘rsatish hamda biznes jarayonlarini takomillashtirish uchun mavzularni kengaytirish bo‘yicha katta rejalar tuzmoqda. Spiker, xususan, bank ovozli yordamchisining tojik tilini tanib olish darajasi deyarli 90 foizni tashkil etishini ta’kidladi.
U-BSS kompaniyasining “Nutq tahlili” mahsulotining egasi Anna Ivleva mijozlar bilan suhbatlarni tahlil qilish mexanizmlarini ochib berdi va biznes jarayonlarini takomillashtirish imkoniyatlarini namoyish etdi. Bunga mijozlar bilan ham onlayn – ovozli va matnli kanallarda, ham oflayn aloqa nuqtalarida – bo‘limlar va ofislarda barcha o‘zaro aloqalarga ishlov berish orqali erishiladi.
U-BSS kompaniyasining tijorat direktori Roman Korneyko O‘zbekistondagi yirik uyali aloqa operatorlaridan birida robotlashtirilgan telemarketingning muvaffaqiyatli keysi haqida ma’lumot berdi. Virtual assistent mijozlarga mustaqil ravishda qo‘ng‘iroq qiladi, yangi mahsulotlar, xizmatlar va chegirmalarni taklif etadi hamda operator mutaxassislarining ishtirokisiz xizmatlarni o‘zi ulashi va faollashtirishi mumkin.
AVO bankining chat-bot, IVR va bilimlar bazasi mahsulotlarining egasi Denis Alyoshin mijozlarni qo‘llab-quvvatlash xizmatining samarali ishlashi uchun zamonaviy bilimlar bazasini yaratish loyihasi haqida so‘zladi. Spiker mijozlarga xizmat ko‘rsatishga kompleks yondashuv va U-BSS kompaniyasining noyob mahsulotidan foydalanish yordamidan yuqori darajadagi muloqot sifatini ta’minlash uslublariga alohida e’tibor qaratdi.
“Beltelekom – OKTELL joriy etish markazi” CEO Pavel Lappo bank aloqa markazlari faoliyatini optimallashtirish va samaradorligini oshirish bo‘yicha tizimli va samarali yondashuvlar haqida gapirib berdi. U to‘g‘ri tashkil etilgan biznes-jarayonlar va dasturiy ta’minot arxitekturasi yordamida aloqa markazi dotatsiya bo‘linmasidan daromad yaratish markazga aylanishi mumkinligini ta’kidladi.
Yakun chiqarar ekan, anjuman tashkilotchilari va ishtirokchilari tojik tilida mijozlarga xizmat ko‘rsatishni avtomatlashtirish sohasidagi so‘nggi ishlanmalar industriyani bundan buyon yanada modernizatsiya qilish uchun kuchli turtki bo‘lishiga va mintaqada raqamli servisning yangi standartlariga o‘tish jarayonlarini tezlashtirishiga ishonch bildirdilar.
Ma’ruzachilarning taqdimotlari bilan quyidagi havola orqali tanishish mumkin.
Biz barcha savollaringizga javob beramiz!
Vadim Prishchepa — V.Prischepa@bssys.com
Мы всегда рады ответить на любые Ваши вопросы
Fikr-mulohazangiz uchun rahmat. Sizning arizangiz qabul qilindi
Bizning mutaxassisimiz ish kuni davomida siz bilan bog'lanadi